Baukje Hoekstra
Baukje Hoekstra is werkzaam bij de klantenservice van Omrin. Begin 2021 verruilde ze haar baan bij een touroperator voor de afvalbranche. “Ik kwam uit de toerismebranche, waar ik samen met collega’s reizen samenstelde en reserveringen voor klanten maakte. Leuk en afwisselend werk. Toen kwam corona, waardoor ik op zoek moest naar iets anders”, vertelt Baukje. Van de toerisme- naar de afvalbranche, is dat een groot verschil? “Uiteraard was het wel even wennen, maar ik ben hier heel warm opgevangen en heb daardoor snel mijn draai kunnen vinden.”
Als medewerker van klantenservice SYP krijgt Baukje vragen over uiteenlopende onderwerpen. “Van een container die niet is geleegd tot iemand die zijn zolder wil opruimen. Het geeft me voldoening om mensen daarbij te kunnen helpen en bij te dragen aan een schone wereld, waarin we ons afval zoveel mogelijk recyclen. Daarbij ben ik pas tevreden wanneer de inwoner dat ook is en neem ik klachten altijd serieus. We kunnen niet altijd meteen voor een oplossing zorgen. Een duidelijk antwoord op een vraag of klacht is dan mijn doel”, besluit de geboren en getogen Heerenveense.